Cum functioneaza?
Ferox fuel tabs este un aditiv pentru combustibil. A fost dezvoltat de Wesley Parish în 1985 ,din studiile efectuate asupra modificatorilor experimentali ai vitezei de ardere pentru sistemele de propulsie solidă pentru rachete utilizate în industria aerospațială. Ferox a fost conceput inițial pentru a prelungi durata de viață a motoarelor. Până de curând, a fost folosit predominant în industriile aerospatiale,maritime, miniere și de camioane. Acum este folosit ca aditiv pentru combustibil în motoarele de automobile obișnuite care folosesc benzină, motorină și altele. Ferox fuel tabs ,este un catalizator organometalic pe baza de ferocen . Ca si catalizator, Ferox fuel tabs ,se leagă de depozitele de carbon și le permite să ardă la o temperatură mai scăzută. Ferox fuel tabs ,scade energia de activare a etapei care determină rata de ardere la 392ºF/200ºC, ceea ce permite depozitelor de carbon să ardă la temperaturi mai joase,de până la 392ºF/200ºC, spre deosebire de 1112ºF/600ºC. Atomul de hidrogen al ferocenului ,se ataseaza de atomul de carbon al funinginei, si il ajuta sa arda la temperaturi mai joase .Astfel calea de evacuare a gazelor se curata de depozitele de carbon,obtinandu-se o functionare mai buna a motorului. Economia de carburant, reducerea noxelor , reducerea costurilor cu mentenanta motorului le obtinem ori de cate ori folosim Ferox fuel tabs.
Tehnologia Ferox se bazează pe efectele catalizatorilor organici-metalici (catalizatori cu combustie multifuncțională) care influențează ca modificatori ai vitezei și temperaturii de ardere și înlăturarea depozitelor de cărbune. Ferox poate fi utilizat cu orice tip de combustibil lichid din kerosen, benzină, motorină, GPL și în orice aplicație sau tip de motor
Un motor tipic dezvoltă o curbă de temperatură care merge de la 200 ° c în pereții cilindrilor la 1200 ° c în centrul camerei de ardere și multe dintre componentele combustibililor necesită o temperatură mai mare de 600 ° c pentru o combustie optimă, tratamentul combustibilul cu Ferox funcționează prin modificarea energiei de activare sau de ardere a moleculelor de combustibil (efect catalitic) accelerând și arzând mai multe molecule de combustibil la temperaturi mai scăzute, până la 200 ° c.
Aceasta permite o combustie mai completă a combustibilului obținând toată energia sa și eliminarea particulelor de carbon atunci când acestea le expun la o temperatură mai ridicată, precum și inhibarea sau creșterea depozitelor noi de cărbune. Toate acestea conduc la reducerea emisiilor de CO, SOx, NOx, HC și PM10, obținând un consum de combustibil mai mic, o funcționare mai bună și costuri de întreținere mai mici.
Utilizarea continuă a acestei tehnologii permite menținerea performanței din fabrică a motoarelor. În acest fel, utilizatorii protejează părțile cele mai critice, cum ar fi supapele, injectoarele și camerele de combustie împotriva depozitelor dăunătoare.